lördag 24 maj 2014

Återigen toppar och dalar

Det har vart mycket negativa besked och liknande det sista, samtidigt som vi fått uppleva den största glädjen man kan i livet. Vi har blivit mamma och pappa igen, för femte och sjätte gången. Till två små underbara tjejer, Meja och Tilda. ♡
Tyvärr är väl allt inte så rosenskimrande som man skulle önska som nybliven mamma, min moster gick bort i cancer för inte så länge sen och (enligt mig) så stod hon mig nära - var lite som en extra mamma, hon fanns alltid där - bara ett telefonsamtal bort.

Inte nog med det så har en person som står mig minst lika nära drabbats av skitsjukdomen cancer. (De som känner mig och min familj vet vem jag menar, ni andra får stå som frågetecken. Så har jag inte "hängt ut" någon som kanske inte vill i bloggen)

Just nu känns det lite som jag smittar folk med cancer, känns som alla de som står mig nära drabbas av skiten. Tillomed min älskade vovve verkar ha drabbats, hudcancer misstänks i hans fall. Ska operera bort en knöl som sedan ska analyseras för att se om det är godartat eller inte. Är väl ett mindre problem just nu om man ser till omständigheterna men han är trots allt en familjemedlem så jag hoppas ni håller tummarna för honom (också).

(Kan ju inte undgå att oroa sig för sina barns skull heller, känns inte som att det är de bästa generna man bär på - med tanke på hur många i min släkt som gått bort/drabbats av cancer.)

Men mitt i allt elände är jag så tacksam att jag har min underbara familj, det är ni som gör att man tar sig upp på morgonen och får mig att le trots att livet är orättvist. Jag älskar er! ♡ till månen och tillbaka och lite till.

1 kommentar:

  1. Du får inte tänka så, Lina. Det är absolut inte ditt fel. Du kan ta ansvar för ditt liv och din familj men cancer ligger på helt annan nivå. Det är inte du som orsakar detta, kom ihåg det.

    SvaraRadera