måndag 20 maj 2013

Bostadsanpassning

Tankar, siffror och funderingar.. I en enda stor sörja. Vet liksom inte vart jag ska börja. Utbygget - som ska planeras in i minsta detalj innan det skickas in till kommunen. Hur stort behöver badrum, sovrum och hall vara? Hur ska vi planera rummen på bästa möjliga sätt? Dörrar och fönster - hur många o vart? Vad mer behöver anpassas, är det något vi glömt? Tankarna snurrar i ett. Tur att det är lite roligt att rita upp och planera :) problemet är bara att jag har så svårt att koppla bort och stänga av. John blund var är du? :)

Sen en liten grej till, jag skriver på min blogg för att filtrera - kasta ut alla jobbiga tankar som befinner sig i mitt huvud. Allt och inget som snurrar runt där inne, så därför kanske mitt liv ser lite nyanserat och deppigt ut - om man enbart läser här. (Min mamma påpekade det förut idag, att jag är så negativ på bloggen.) Och ja, så kanske det är. Men det är de jobbiga dagarna jag har valt att skriva av mig helt enkelt, det blir som terapi och man kan koppla bort allt tråkigt lite lättare om man fått det ur sig. De bra och roliga dagarna har jag inget större behov av att skriva, om det inte hänt nåt väldigt roligt. Som när Alva lärde sig cykla, t.ex. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar