torsdag 23 maj 2013

Move & walk

Igår var vi iväg till move & walk i Göteborg , på ett bedömningsmöte som det så fint kallas :) 
Felix var jätteduktig och vi kommer troligtvis börja träna vår 4 veckorsperiod där i slutet på september/början på oktober :) känns hur bra som helst! Felix skulle få börja i en grupp med lite äldre barn, runt 4 årsåldern tror jag. Konduktorn tyckte att det passade bäst eftersom han kan såpass mycket ändå. Behöver jag säga att jag och Andreas gick leende därifrån? ;) 
Underbart att det finns ett sådant ställe som m&w som ser till hela Felix och inte behandlar honom kroppsdel för kroppsdel. Och som dessutom tränar det Felix behöver som mest-hjärnan! Underligt att det inte är mer sådant på habiliteringen, att de inte ligger längre fram i tiden än så. Sen gör de massa bra saker där också, men just detta med träning som aktiverar hjärnan (medvetet) är något jag saknar. 
Ganska konstigt egentligen, för om man får en hjärnskada senare i livet.. Ja då ska man träna. Men om den är medfödd.. Ja då får man rullstol, baklofen och botox istället. Nu lät jag väl aningen bitter och det är jag nog när det kommer till hjälpen man får från sjukvården- om man får ett sjukt/funktionshindrat barn. Man får slå sig fram, läsa på och kämpa för precis ALLT! Men ju fler saker vi får avprickade i att göra listan desto mer återgår vårt liv till det "normala"..(vad nu det är..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar