torsdag 16 maj 2013

Allt och inget

Känns som det var evigheter sen jag skrev av mig, har väl inte haft något direkt att berätta. Dagarna rullar på och allt är som vanligt-tråkiga vardag..tur att jag har underbara ungar som förgyller min tillvaro.
Vi har iaf fått hem vår nya bil som nu ska anpassas, fick brev med ett "ok" på offerten från fk idag. Så imorn får vi se om firman som ska hjälpa oss kan fixa en tid för bilen. Skulle vart skönt att kunna bocka av ytterligare en grej på "att göra" listan..

Andreas har även börjat bygga på en altan (utan tak ;)) så vi kan sola oss i sommar :) eller börjat, den är snart färdig - bara staket kvar.. Problemet är väl att vi inte riktigt bestämt oss för hur det ska se ut än. Vi får se, det löser sig - än är det ingen panik ;)

I veckan som kommer händer det mycket grejer, rullegrupp, fotboll för Alva, vårfest på dagis, bedömning på move & walk och ytterligare grejer som min hjärna har bestämt sig för att glömma för tillfället - tack o lov att det finns almanacka! :)

Mindre kul är väl Felix spastisitet/kramper som har gett sig mer och mer tillkänna det sista, känns som jag inte riktigt vet vad som är vad. Epilepsin är så lömsk, den smyger sig på och det kommer anfall på anfall.. Han har jättesvårt för att komma till ro och somna, känns som det blir värre när han är trött. Kroppen låter honom inte slappna av, han spänner sig och ögonen rullar. Usch! Hatar att se när min lillfis har det jobbigt. Nu har vi iaf pratat med Felix läkare som tyckte att vi skulle höja dosen på ergenylen - så vi ger det ett försök, om det inte blir bättre blir det väl nya undersökningar. För såhär kan vi inte ha det...

Näe, nu blir det natta - alla barn sover för en gångs skull :) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar