söndag 28 april 2013

Allt och inget

Nu är jag här igen! ;)
Haft en kanon helg! Synd att dygnen har så få timmar bara :/ hade velat hinna med så mycket mer! :)
I fredags var mormor barnvakt när helan och halvan hade somnat, hon hade med andra ord fredagsmys med Alva och Felix på kvällen ;) då passade jag och Andreas på att åka till Madelen och Alexander och hälsa på :) väldigt trevligt! Tur att det är nära å bra för jag fick åka hem en snabbis och natta Felix som var trött :) tack igen mormor!
På tal om mormor så känner jag att jag äntligen börjar få tillbaka min kära mamma :) hon har haft en lite tufft period och har kämpat med sig själv under en tid, men nu känns det som att hon äntligen är på rätt spår och ingen är lyckligare än jag och barnbarnen :) (jag hoppas det är ok med min mamma att jag skriver så, det är vad jag känner)

Igår hade vi barnvakt (!!!!) igen, det behövdes komma ifrån lite och bara vara Lina och Andreas en stund. Hade iof Alva med oss men hon är såpass stor så det är inte lika mycket pass som med de små. Och för er som inte känner oss så väl kan jag säga att det är inte ofta vi har haft barnvakt tidigare, så två dagar i sträck hör inte till vanligheterna. Vi passade på att åka och handla lite grejer inför altanbygget, som Andreas ska påbörja idag :)
Efter det var det dags för kalas hos min lillebror Noah som fyllde 6 år :) eftersom Theodor är allergisk mot bl.a. Katter så åkte vi dit utan småskruttarna. Alva fick iaf följa med och leka lite ;)
Efter kalaset blev det snabbt hem och hämta resten av familjen för en tur till biltema o köpa gjutrör. Blev med andra ord sent i säng och övertrötta ungar som somnade alldeles för sent..

Idag har vi röjt lite här hemma på morgonen och efter det åkte Andreas, Alva, Theodor och Saga iväg för att hämta en släpkärra med grus inför altangrävning :)
Väntar även på besök från mamma och Laila i eftermiddag :)

Det enda negativa denna helg är väl förkylningen jag åkt på :( som även gjort att jag inte vågar träna.. Eller kan man träna trots förkylning? Jag har iaf inte vågat.. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar