lördag 20 april 2013

Humörsvängningar, minst sagt

Det vänder så fort, ena dagen mår man toppen och man mår hur bra som helst. Sen kommer en dag som denna, trots att det är fint väder och ungarna är på bra humör så mår man inte bra själv. Och det jobbigaste är att man inte vet varför, solen skiner, Felix mår bättre och glada ungar..ändå har man den där klumpen i magen och ögonen bränner.
Idag har jag känt mig ensam, känns som att vardagen bara rullar på - veckor kommer och går. På vardagarna är det dagis och ta hand om Felix som gäller, samtidigt jobbar Andreas halvt ihjäl sig. Och jag anklagar honom inte för det, vi behöver verkligen pengarna. Sen kommer helgen, vi är lika slutkörda båda två och orkar inte ta oss för någonting. Och ibland känner man att man önskar sig något mer. Ett besök, en snabbfika, eller någon som ställer upp utan massa tjat.
Idag kom jag iaf ut en liten stund i vårsolen på promenad med mamma, det piggade upp lite.
Hoppas att humöret skiftar och att jag är mitt vanliga glada jag imorgon igen, denna grådassiga människa kan vi gömma någonstans..

1 kommentar:

  1. Det är helt ok att må dåligt vissa dagar, vännen. Det kommer att gå över. Du har din bubbla, använd den så bra det går när du inte mår bra, den är din säkra plats. Mår du bra igen, så lämnar du bubblan och njuter som du brukar göra. Nu vet jag att det är bra att ha den, den bubblan, som alla pratar om, alla som har riktigt svåra tider då och då. Kram. Ses på måndag

    SvaraRadera