lördag 13 april 2013

Kvällstänk

Det är på kvällen de kommer, tankarna. Allra helst som nu, när man ligger i sängen och alla andra i huset sover. När man för en gångs skull har möjlighet att sova. Iaf för en liten stund. Men går det då? Näe, självklart inte!
Tankar om Felix, om vikt och bantning. Om alla måsten - bil/bostadsanpassning och assistans m.m
Blir tokig! Tänkte att det kanske hjälper att skriva av sig lite, få ur några av tankarna ur min hjärna. ;)

Torsdagen närmar sig med stormsteg och här har vi magsjukan på besök (igen). Är det inte typiskt så säg?!? Felix som inte får lov att vara sjuk då.. Bara hålla tummarna för att det är över till dess. Och inte vill jag missa mässan i Gbg heller!
Men angående torsdag igen, tycker det känns fruktansvärt jobbigt att behöva åka och ge Felix "botox". Ställer mig fortfarande frågan om vi gör rätt? Gillar inte tanken på att han ska få ytterligare läkemedel i sån låg ålder :/ tyckte det räckte med EP medicinen och baklofen.. Jag som undviker att ge mina barn Alvedon i onödan måste nu pumpa i honom massa konstiga grejer. Men allt för att han ska få må lite, lite bättre antar jag. Det är värt ett försök för att se om han slipper ha så ont. Det gör ont i mammahjärtat de dagar han skriker sig igenom, tack och lov har de blivit färre med hjälp av medicinerna men de gånger det händer är det inget roligt.
Tror inte folk runtomkring förstår hur ont min lilla älskling faktiskt har emellanåt, "Felix som alltid är så glad". Men det har han, min lille kämpe <3 om mamma hade kunnat ta allt det onda för dig hade jag gjort det, utan att tveka. För vad gör man väl inte för sina barn? Jag älskar mina småttingar, till månen och tillbaka - och lite till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar